Rūpes par ādu

29-05-2018
30051690 2109813625710306 1143788780808139383 o

EUROAPTIEKAS SIEVIEŠU SKRĒJIENA vēstnese un „Euroaptiekas” farmaceite Anna Ļapidevska atgādina, ka gatavojoties maratonam un maratona laikā ir svarīga ķermeņa kopšana.

Vasarā liela daļa izvēlas sportot ārpus telpām. Vismaz 30 minūtes pirms iešanas ārā, neaizmirstiet uzklāt aizsargkrēmu pret sauli. SPF faktoram ir jābūt vismaz 20. Jo gaišāka āda, jo lielākai jābūt aizsardzībai (SPF faktoram). Trenējoties sporta zāle, pietiks ar vieglu mitrinošu krēmu vai fluīdu.

Ieteicams izvairīties no smagu, barojošu krēmu lietošanas uz sejas ādas, jo tie radīs diskomforta sajūtu. Dekoratīvās kosmētikas izmantošana treniņa laikā nav ieteicama, jo svīšanas laikā tā var aizsprostot poras, kas var izraisīt komedonu jeb pinņu veidošanos. Ja tomēr nevari attiekties no dekoratīvās kosmētikas, labāk izvēlēties vieglu BB vai CC krēmu, kas nav komedogēni, bet tajā pašā laikā sniegs vēlamo efektu.

Pēc treniņa obligāti notīriet seju ar micelāro ūdeni, putām vai gelu, atkarībā no sejas ādas tipa. Tie maigi attīrīs sejas ādu no apkārtējās vides netīrumiem, sviedriem un sebuma, kas sakrājas dienas laikā. Pēc lielām fiziskām aktivitātēm poras ir “atvērtas”, ir labāka asins un skābekļa cirkulācija sejas asinsvados, līdz ar to vieglu krēmu un atjaunojošu masku lietošana ir īpaši ieteicama, jo āda spēs tos labāk uzsūkt.

Nodarbojoties ar fiziskām aktivitātēm, notiek organisma ātrāka dehidratācija. Ja ķermeņa āda ir sausa, ieteicams lietot dušas gelus, kuru sastāvā ir urīnviela vai dekspantenols, kas labi attīrīs ādu un mitrinās to.