Mājas lapa Jaunumi Tu esi #neapturama!

Tu esi #neapturama!

08-05-2018
skrien

“Euroaptieka” Sieviešu skrējiens vieno, atbalsta, motivē. Jau 2. jūnijā Latvijas sievietes vienosies kopīgā, veselīgā piedzīvojumā – “Euroaptieka” Sieviešu skrējienā 2018, kura sauklis ir “Mēs esam neapturamas!”. Šis skrējiens ir ne tikai lieliska motivācija dažāda vecuma sievietēm izkustēties un uzturēt sevi formā, bet arī iespēja atbalstīt un uzmundrināt vienai otru, kopā kļūt stiprākām un neapturamām. Šis būs viens no iedvesmojošākajiem skrējieniem Latvijā!

Sievietes fiziskai un garīgai veselībai visos laikos ir bijusi liela nozīme, bet īpaši pēdējo gadu laikā tai tiek pievērsta arvien lielāka uzmanība. Mūsdienu sabiedrībā sieviete strādā pilnas slodzes darbu, ir mamma saviem bērniem, sieva savam vīram un līdzatbildīgs cilvēks sabiedrībā. Bieži vien šīs daudzās lomas sievietei var radīt dažādus veselības traucējumus. Tādēļ “Euroaptieka” ir būtiski atbalstīt Sieviešu skrējienu un līdz ar to arī mūsdienu sievietes – vienot tās un motivēt parūpēties par sevi, būt kopā un vienai otru dzīt uz priekšu, kā arī dodoties jautrā skrējienā un koncentrēties uz pozitīvām emocijām nevis rezultātu.

“Tas ir tik brīnišķīgi, ka mūsu sievietes kļūst arvien sportiskākas un pievērš pastiprinātu uzmanību gan savai fiziskai, gan garīgai veselībai. Ja ir vēlme izkustēties, skriešana ir laba izvēle, jo tā nodrošina nepieciešamo fizisko aktivitāti un ir arī lielisks veids stresa mazināšanai un garastāvokļa uzlabošanai,” stāsta “Euroaptieka” farmaceite Ieva Zvagule. “Turklāt zinātnieki ir atklājuši, ka sievietei, kura regulāri skrien samazinās iespēja saslimt ar krūts un dzemdes vēzi, kā arī samazinās risks saslimt ar diabētu. Skriešana uzlabos asinsriti un stiprinās sirdi. Sievietēm, kas regulāri skrien, ir lielāka iespēja pasargāt sevi no dažādām asinsrites un sirds slimībām,” turpina farmaceite.

“Euroaptieka” Sieviešu skrējienā piedalās gan pieredzējušas skrējējas, gan arī tādas, kam skriešana kā jauna apņemšanās ir radusies tikai šogad. Šī gada Sieviešu skrējiena organizatori nodrošina iespēju piedalīties sievietēm ar dažādu fiziskās sagatavotības līmeni, tāpēc ikviena atradīs sev piemērotu distanci, lai izbaudītu vienotības sajūtu pasākuma laikā. Sievietes un meitenes jebkurā vecumā ir aicinātas pieteikties uz 5km, 10km distancēm vai arī uz šī gada jauno distanci – 2km skrējienu (2 dalībnieku komandā). Tāpat tiks organizēti 200 – 1000m bērnu skrējieni un arī mazuļu rāpošanas distance.

“Gatavošanās Sieviešu skrējienam īstenībā ir ļoti vienkārša, jo skriet taču var jebkur un jebkurā diennakts laikā. Skrienot vakarā, var atbrīvoties no dienas laikā uzkrātā stresa, skrienot no rīta var pozitīvi uzlādēties visai dienai, jo organisms būs izstrādājis endorfīnu, radot laimes un labsajūtas efektu,” ierosina Ieva Zvagule. “Taču, kā farmaceite, iesaku skrējējām vienmēr atcerēties, ka ir ļoti būtiski sportojot uzņemt daudz šķidrumu. Ja plānojat skriet garākas distances, noteikti jāņem līdzi ūdens pudele,” turpina Zvagule.

Ikvienas sievietes veselībai skriešana nāks par labu – sākumā tā var būt pastaiga ātrā solī, brīdī, kad izjūt komforta līmeni, pakāpeniski tempu var palielināt. “Iesācējiem jāskrien tā, lai skrējiena laikā varētu brīvi sarunāties, nerastos aizelšanās no slodzes. Skriešanas treniņos nav ieteicams sevi pārmocīt – skriet par ātru vai par daudz –  ja skriesiet lēnā tempā, trenēsiet izturību, nostiprināsiet sirds un asinsvadu sistēmu,” skaidro farmaceite.