Stiprinām mūsu imunitāti

06-06-2017
Stiprinam musu imunitati

Organisma stiprināšana noteikti nevar būt tikai noteiktam laika posmam pa­re­dzēta. Cilvēka dzīvesveidam pastāvīgi jābūt veselīgam.

  • Jābūt sabalansētam darba un atpūtas režīmam – noteikti ir jāvelta laiks atpūtai un pilnvērtīgam miegam, jo hroniska neizgulēšanās un spēku izsīkums vājina imunitāti. Ja tomēr noteiktu laika posmu ir jārēķinās ar pastiprinātu slodzi, ieteicams lietot vitamīnus, kas palīdz gūt organismam nepieciešamos vitamīnus un minerālvielas.
  • Svarīgi nodrošināt atbilstošu fizisko aktivitāti – tas jo īpaši svarīgi ir tiem cilvēkiem, kas ilgstoši laiku pavada pie datora, kā arī nevēdinātās telpās. Organisms netiek pilnvērtīgi apgādāts ar skābekli, kas vājina imunitāti un var veicināt uzņēmību pret saaukstēšanās slimību izraisītājiem.
  • Jāmēģina samazināt stresa ietekmi uz organismu – pārlieku liels stress uz organismu iedarbojas negatīvi, un tiek vājināta imunitāte. Noteikti jāiemācās atrast sev atbilstošu relaksācijas veidu, kas palīdz nomierināties un samazināt emocionālo diskomfortu.
  • Regulāras un veselīgas ēdienreizes – ieteicamas regulāras ēdienreizes, organismam noteikti jāuzņem nepieciešamais olbaltumvielu, ogļhidrātu, tauku, šķiedrvielu, vitamīnu un minerālvielu daudzums. Ja uzturs ir pilnvērtīgs un sabalansēts, tas stiprina vispārējo veselību, tostarp arī imunitāti. 
  • Imunitātes pilnvērtīgai nodrošināšanai būtiski nodrošināt pietiekamu C vitamīna daudzumu (darbojas kā antioksidants, palīdz mazināt nogurumu un nespēku), D vitamīna daudzumu (labvēlīgi ietekmē imūnsistēmu, būtiski ziemas periodā nodrošināt D vitamīna uzņemšanu, jo tas veidojas ādā saules ietekmē, bet rudenī un ziemā mūsu klimata joslā saules aktivitāte ir zema, tāpēc var rasties D vitamīna trūkums) un A vitamīna daudzumu (labvēlīgi ietekmē imunitāti). Omega 3 taukskābes, kas ietilpst zivju un krila eļļas sastāvā, kalpo kā izejmateriāls dažādu savienojumu sintēzei, kas nodrošina imunitātes darbību. Ieteicams uzņemt antioksidantus, kas cīnās ar brīvajiem radikāļiem or­ganismā (ķīmiski savienojumi, kas pazemina organisma dabisko aiz­sardzību). Kā būtiski antioksidanti minami E vitamīns, C vitamīns, selēns.