C vitamīna efektivitāte

07-06-2017
C vitamina efektivitate

C vitamīnu pamatoti dēvē par dzīvības eliksīru. Kurš gan nav dzirdējis vārdu savienojumu askorbīnskābe?

Senču pieredze

Senatnē cilvēki par vitamīniem neko nezināja, taču izjuta diskomfortu organismā – to, ko mūsdienās sauc par akūtu avitaminozi (pilnīgs vitamīnu trūkums) vai hipovitaminozi (viena vai dažu noteiktu vitamīnu trūkums). Laika gaitā meklējumu un kļūdu ceļā tika atrastas iespējas cīnīties ar šīm sekām. Īpaši nozīmīga bija pieredze ar cingu – kaiti, ko izraisa C vitamīna trūkums organismā. Cinga cilvēkus sevišķi novājināja ilgstošu karu un jūras pārbraucienu laikos, arī pēc postošām dabas stihijām. Piemēram, tālbraucēji jūrnieki garajā ceļā nodrošinājās ar gaļu, žāvētām zivīm un miltiem, it kā bija paēduši, tomēr mīklainas kaites vajāja, daudzi to neizturēja. Līdz pavisam nejauši atklājās, ka līdzpaņemtie citroni vai mežrozīšu augļi uzmundrina un spēcina. Kas tā par vielu, kuras žāvētā gaļā nav, toties izkaltētos mežrozīšu augļos ir?! Atbilde – C vitamīns.

Kāpēc C vitamīns vērtīgs?

Nesabalansēts uzturs, ekoloģiskās problēmas, arī dzīvesveida īpatnības – tas viss rada nopietnas sekas. C vitamīns jeb askorbīnskābe pasargā šūnas no bojājumiem, ko rada brīvie radikāļi, toksīni un ārējās vides piesārņojums. C vitamīns cilvēka organismā piedalās arī kolagēna sintēzes procesā, kas savukārt spēcina asinsvadus, ādu, kaulus un citus saistaudus, sekmē brūču dzīšanu, aizkavē iekaisumu rašanos, palīdz uzsūkties dzelzij, stiprina asinsvadu sieniņas, bet kopā ar folijskābi un vitamīnu B12 stimulē sarkano asins ķermenīšu veidošanos. C vitamīns ir svarīgs antioksidants, paaugstina organisma noturību pret vides nelabvēlīgo ietekmi, sargā no kancerogēnām vielām un stresa. Vitāli nepieciešams visam organismam!

Uzturā – katru dienu!

C vitamīns dzīves procesos ir nepieciešams nepārtraukti, taču pats neveidojas, organisms to nespēj ne sintezēt, ne uzkrāt, tāpēc katru dienu jāuzņem ar pārtiku vai uztura bagātinātājiem. Pieaugušam veselam cilvēkam diennaktī nepieciešami 80-200 mg C vitamīna, bet vajadzība pēc tā palielinās, ja ir stress, infekciju saslimšana, fiziska pārpūle. C vitamīns šķīst ūdenī un pēc neilga laika no organisma tiek izvadīts. Nelielas devās uzsūcas līdz pat 98 procentiem, taču vairāk par 200 mg nav efektīvi uzņemt, jo var tikt traucēta aizkuņģa dziedzera un nieru darbība – organismā neizmantotais vitamīns izdalās caur nierēm un veidojas nierakmeņi. Risinājums ir ilgas iedarbības C vitamīns! Ilgas iedarbības C vitamīns nodrošina maksimālu uzsūkšanos organismā un ilglaicīgu efektu. Pierādīts, ka ilgas iedarbības C vitamīns mazāk kairina kuņģi un nepārslogo nieres. Tablete C vitamīnu izdala pakāpeniski, tas arī uzsūcas pamazām, un organismā nepieciešamais vitamīna līmenis tiek nodrošināts ilgstoši.

Raksts tapis sadarbībā ar MedPro.