LABRĪT - mosties pareizi

20-03-2018
Mosties pareizi

No rīta tūdaļ pēc pamošanās ir svarīgi kārtīgi izstaipīties. Ieteicams pavērot, kā to dara kaķis vai suns. Tas pamostoties nelec augšā, bet lēnītēm izstaipa priekškājas, pakaļkājas un muguru. Rīkojamies tieši tāpat, turklāt vislabāk to darīt gultā, ja tā ļoti mīksta, labāk apguļoties uz grīdas.  

Izstaipīšanās no rīta ķermenim ir svarīga, tas ir signāls, ka jāsāk rosīties. Tā palīdz iedarbināt svarīgākās ķermeņa sistēmas – aktivizē sirds un asinsvadu sistēmu, vielmaiņu, un liek muskuļiem sagatavoties dienai.

Lūk, lielisks rīta rituāls, kā uzsākt dienu:  

1. Guļot uz muguras, kājas izstiepjam taisnas, rokas – taisnas augšā aiz galvas. Kārtīgi stiepjamies garumā, ieelpojot izstiepjam pirkstus, plecus, arī kāju pirkstus, izelpojot atslābināmies. Un tā vairākas reizes.

2. Pēc tam rokas aizliekam aiz galvas un atbrīvojam plecus. Lēnītēm ceļam galvu uz augšu, liecot zodu pie krūtīm, – bet tik tālu, lai ir patīkami stiepjoša sajūta. Ieelpojot ceļam galvu augšup, izelpojot nolaižam to atpakaļ uz spilvena. Atkārtojam vairākas reizes.

3. Kad stiepšanās ir galā, guļot uz muguras, ar abām rokām apķeram celi, labo kāju lēnītēm velkam pie sevis, bet tā, lai muguras krustu daļa un iegurnis paliek piespiesti pie gultas/grīdas. Kreiso kāju nostiepjam taisnu. Labo augšstilbu virzām uz augšu un pie sevis – jo tuvāk, jo labāk, lai jūt, kā stiepjas iegurnis. Pēc tam to pašu atkārto ar kreiso kāju. Atkārtojam vairākas reizes.

4. Nobeigumā vēlreiz izstiepjamies garumā un tad var celties!

5. Ja ir vairāk laika, guļot taisni uz muguras, paceļam kājas un rokas uz augšu un tā purinām tās vismaz vienu minūti. Tas pamodinās limfātisko sistēmu, uzlabos limfas atteci un normalizēs neiromuskulāro darbību. Pēc tam pieceļamies sēdus un pagrozām galvu– pa labi, pa kreisi, – tas veicinās limfātiskās sistēmas norises organismā.